Belijdenis Belijdenis

Wie als kind gedoopt is, is daarmee zonder eigen inbreng lid geworden van de gemeenschap van de kerk. Dat vraagt dan haast als vanzelf om een bevestiging op volwassen leeftijd. En zo ontstond 'de belijdenis' als een moment waarop je als volwasse je kinderdoop voor eigen rekening neemt. En daarom hoort bij 'belijdenis doen', net als bij een doop op volwassen leeftijd, een periode van voorbereiding en bezinning en catechese over wat geloven is, en in welke gemeenschap je eigenlijk lid gaat worden.

In de Duinzichtkerk is het gebruik dat er met Pinksteren belijdenis gedaan wordt. De periode tussen Pasen en Pinksteren wordt dan gebruikt als periode van voorbereiding door middel van een aantal voorbereidende gesprekken. Wie geïnteresseerd is kan (het hele jaar door) contact opnemen met de dominee.